سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیدایش سیم خاردار

 

در این مقاله سعی بر آن شد تا روند پیدایش سیم خاردار شرح داده شود. برای شروع ابتدا در مورد سیم خاردار  و کاربرد آن توضیح داده می شود تا با این نوع محصول بیشتر آشنا شویم و سپس مراحل و روند پیدایش سیم خاردار توضیح داده شده است.

آشنایی با سیم خاردار

سیم خاردار نوعی سیم حصار کشی فلزی است که دارای لبه های تیز در فواصل معینی در طول رشته سیم است. این محصول که با مفتول گالوانیزه تولید می گردد بیشتر در بالای دیوارها به منظور ایجاد امنیت و حفاظت بیشتر استفاده می گردد. همچنین از سیم خاردار به عنوان محکم کردن دیوار دفاعی در جنگ ها استفاده می شده است.

شخص یا حیوانی که قصد ورود به منظقه ای که با سیم خاردار محافظت شده است توسط سیم خاردار آسیب و صدمه می بیند. نصب سیم خاردار حتی برای افراد غیر متخصص نسبتا راحت و آسان است. برای نصب آن به پایه فنس هایی برای فنس کشی و توری حصاری نیاز است.

پیدایش سیم خاردار

پیدایش سیم خاردار 

اولین سیم خاردار در ایالت متحده آمریکا توسط  Lucien B. Smith در سال 1867 اختراع شد و پس از آن در سال 1874 جوزف گلدن پس از اصلاح نسخه های قبلی و به واسطه ی اختراع نوبین خود حق انحصاری این محصول را دریافت کرد.

سیم خاردار اولین تکنولوژی بود که توانایی مهار کردن حیوانات مانند گاو ها را داشت. سیم خاردار نصب راحت تر و قیمت پایین تری از جایگزین آن ها ، نرده های سیمانی داشت. بنابراین قیمت سیم خاردار که قیمت مفتول نقش تعیین کننده ایی در آن دارد و نصب راحت آن دو فاکتور مهم در انتخاب این محصول و کاربرد گسترده آن شد.

زمانی که سیم خاردار به طور گسترده ای در ایالت متحده ی آمریکا در اواخر قرن 19 در دسترس شد و استفاده از آن متداول شد، سیم خاردار برای حصار کشی مناطق بزرگ بسیار مقرون به صرفه بود. سیم خاردار قابلیت متمرکز کردن تعدادی زیادی حیوان در مزرعه در یک مقیاس بزرگ دارد.

سیم خاردار حلقوی

قبل از پیدایش سیم خاردار

حصار کشی که شامل سیم تخت و نازک بود، برای اولین بار در سال 1860 توسط لئونس ایگن در فرانسه پیشنهاد شد. طراحی او شامل فنسی با نقاط تیز و برنده بود که عبور از آن را دردناک می کرد. در آوریل 1865، لوئیس فرانسوا جینین یک سیم دوتایی با دندانه ها و نوک های فلزی لوزی شکل پیشنهاد داد؛ به او حق ثبت اختراع داده شد. مایکل کلی از نیویورک یک ایده مشابه داشت و پیشنهاد کرد که حصار کشی باید به طور خاص برای بازدارندگی حیوانات مورد استفاده قرار گیرد.

اختراعات بیشتر دنبال شدند و در سال 1867 تنها شش امتیاز نامه برای سیم خاردار صادر شد. تنها دو مورد از آنها به بازدارندگی حیوانات و دام پرداختند. این موجب پدید آمدن انواع سیم خاردار شد و تنوع آن خرید سیم خاردار را زیاد کرد.

گله داران در دشت ها حرکت می کردند و نیاز به حصار کشی زمین ها در برابر کشاورزان و سایر مزرعه داران بود. راه آهن نیاز به نگه داشتن دام از مسیر خود و کشاورزان نیاز به نگه داشتن گاو از خراب کردن محصولات خود را داشتند. مواد سنتی مورد استفاده مانند چوب و سنگ، برای استفاده در فضاهای باز بزرگ دشت ها گران بود، و در خاک های گرد و خاکی سنگی، خاکستری و بارانی گدازه ای قابل اعتماد نبود. از این رو سیم خاردار به عنوان محصولی پر کاربرد و ایمن مورد استفاده فراوانی قرار می گیرد.