سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش تولید و مراحل نصب یونولیت سقفی

 

در هنگام ساختمان سازی، هنگامی که نوبت به سقف ساختمان می رسد باید عوامل و نکات زیادی را مد نظر قرار داد و آن ها را رعایت کرد. امروزه هر چه که یک ساختمان سبک تر و عایق تر باشد از نظر مهندسی مقاوم تر و مناسب تر می باشد و همچنین خواهان بیشتری دارد. همانطور که می دانید از جمله مواردی که می تواند وزن ساختمان را کم کند استفاده از انواع یونولیت ها در دیوار و سقف می باشد. نکته ای باید در این خصوص به آن توجه کرد، اجرا و نصب یونولیت ها در ساختمان ها و سازه ها می باشد. از این رو ما در این مقاله تصمیم گرفتیم در مورد مراحل نصب یونولیت سقفی  و ساخت آن که سبب کم شدن وزن ساختمان می شود و روش تولید این یونولیت مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم.

روش تولید و ساخت یونولیت سقفی

روش تولید و ساخت یونولیت سقفی شامل مراحل و فرآیند هایی می باشد که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

مواد اولیه فوم های سقفی که یک پلیمر مصنوعی با نام پلی استایرن و شبیه به دانه‌های شکر می‌باشد از پتروشیمی‌ها و بازار تهیه و وارد کارخانه تولید می‌گردد. این مواد دارای تاریخ مصرف محدود می باشند و باید هنگام مصرف وتولید به تاریخ انقضای آن توجه  شود .

سپس با توجه به چگالی و یا دانسیته مورد نیاز این مواد خام در دستگاهی به نام اکسپندر توسط تزریق بخار حجیم شده و به اندازه تقریبا 50 برابر حجم اولیه خود تبدیل می‌گردند. مواد خام به طور مداوم از بالا وارد دیگ بخار شده و بخار نیز توسط دریچه‌هایی وارد دیگ شده و عملیات حجیم سازی مواد اولیه به‌ وسیله پروانه‌های همزن صورت می‌گیرد. دو عامل حجیم کننده و پف دهنده متداولی که به کار می‌روند، شنتان و دی‌اکسید کربن هستند. این فرایند پلیمریزاسیون، پلی استایرن اولیه را با میلیون‌ها منفذ هوا پر می‌کند که باعث می‌شود محصول نهایی دارای 90 درصد هوا و 10 درصد ماده اولیه باشد.

در مرحله بعدی مواد پخته شده، سرد و به سیلوهای ذخیره‌سازی برده شده تا برای مرحله قالب‌گیری نگهداری شوند.

در مرحله بعد این مواد به داخل قالب ریخته شده و مجددا توسط بخار آب به صورت بلوک و یا قالب مادر در می‌آیند. ابعاد این بلوک معمولاً 1*2*2 متر است. بعد از تولید، بلوک‌ها در انبارهایی با دستگاه تهویه مناسب و در دمای یکسان نگهداری می‌گردند.

در مرحله آخر که به آن آرایش بلوک مادر گفته می‌شود، بلوک‌ها به روی میز برش منتقل شده و به‌ وسیله سیم‌های المنت برقی و یا دستگاه CNC به ابعاد و اندازه‌های مورد سفارش مشتری برش خورده و روانه بازار می‌شوند.

 درتمام مراحل ساخت یونولیت سقفی، کنترل کیفیت و آزمایشگاه کارخانه نقش مهمی درکیفیت کالا دارد و نیروی کنترل کیفی به کمک وسایل آزمایشگاه، دقیق و مدرن، کیفیت محصول تولیدی کارخانه را تضمین می کند که این امر سبب رضایت مشتری از محصول می شود.

روش ساخت یونولیت سقفی

مراحل اجرا و نصب یونولیت سقفی

دستورالعمل های متفاوتی برای نصب یونولیت سقفی در موقعیت های مختلف وجود دارد که با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین ویژگی های فیزیکی و ظاهری بنا قابل استفاده هستند. اکثر دستورالعمل ها برای مراحل نصب یونولیت سقفی که در مراجع بیان شده اند به طور کامل برای تمام ساختمان ها کاربرد ندارند؛ به عبارت دیگر، به طور مثال می توان گفت نصب یونولیت سقفی برای یک خانه ویلایی با سقف کوتاه، متفاوت با نصب این یونولیت ها برای یک آپارتمان با سقف بلند است.

نکته بسیار مهم در نصب و اجرای یونولیت سقفی که باید به آن دقت نمود، ضخامت ورق یونولیت است. اغلب بلوک های یونولیتی پلی استایرن که برای سقف به کار می روند معمولا قطر زیادی دارند؛ به همین دلیل، یونولیت سقفی نیز دارای ابعاد و ضخامت های متفاوتی است و به این ترتیب از نظر عایق بودن به گونه ای متفاوت عمل می کند.

مراحل اجرای یونولیت سقفی به صورت به شرح زیر می باشد:

  • بافت شبکه های فلزی با استفاده از مفتول های مقاوم با ضخامت های 5/2، 3و4 میلی متر در طول 3 و عرض 1 متر با چشمه های پنج سانتی متر.
  • تولید و برش یونولیت در ضخامت های مورد نیاز و ابعاد شبکه های فلزی بافته شده.
  • قرار دادن قطعات یونولیت بین شبکه های بافته شده و اتصال آن ها به یکدیگر با استفاده از مفتول های اشاره شده به صورت شبکه های فضایی و با فواصل، 5/7،10. قطعات پانل ها با قرار گرفتن در کنارهم مطابق نقشه ها و اندازه های مورد نظر با استفاده از بست های مخصوص که برای این کار طراحی شده یا سیم آرماتوربندی به یکدیگر بسته می شوند.
  • در محل درب ها و پنجره ها به منظور تقویت و حفظ یکپارچگی دیوار، اطراف آن ها با شبکه اتصال ساده به صورت قاب دور پنجره و درب، روی پانل بسته می شود.
  • پس از اتمام مرحله نصب پانل ها، چهار چوب درب ها ، قاب و پنجره ها ، لوله کشی آب و برق انجام کنترل نهایی و اطمینان از صحت وتکمیل کلیه مراحل نصب، عملیات بتن پاشی روی پانل ها با استفاده از پمپ های بتن پاش یا دستگاه شات کریت و در صورت عدم وجودآن به صورت دستی و با روش سنتی در سه مرحله انجام می گردد.

مراحل اجرای یونولیت سقفی

ابزار مورد نیاز برای نصب یونولیت سقفی

  • انواعفوم سقفی به تعداد مورد نیاز
  • ابزار برش فوم
  • دریل و مته
  • اره
  • چکش
  • تفنگ برای اتصال میخ و پرچ ها

اقدامات لازم جهت نصب و اجرای یونولیت سقفی

  • لباس مخصوص با آستین های بلند و استفاده از دستکش مخصوص کار
  • استفاده از عینک ایمنی و استاندارد مخصوص کار
  • استفاده از ماسک دارای تهویه مناسب با محیط کار برای جلوگیری از تنفس گرد و غبار ذرات پلی استایرن منتشر شده.
  • برای نصبفوم سقفی، صرفا به کارگران نصاب، مجوز ورود و خروج به پروژه ساختمانی داده شود.

کلام اخر

اکنون که با روش ساخت یونولیت و مراحل نصب آن آشنا شده اید. می توانید برای ساخت ساختمان و سازه خود از این  محصول استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما برای خرید این محصول سایت شهر مفتول می باشد که به عنوان معتبر ترین و شناخته شده ترین سایت محصولات ساختمانی مانند اسپیسر، واتراستاپ، پشم شیشه ، توری پرسی و انواع محصولات مفتولی می باشد. از این برای خرید از این سایت می توانید با شماره 54483_021 تماس حاصل فرمایید.